Posted on: January 6, 2023 Posted by: ngijo Comments: 0

Jag har tidigare utvärderat troliga klor av Clea Simon, som är den fjärde i en serie. Alla böcker fungerar Boston frilansförfattare Theda Krakow samt hennes katt Musetta. Eftersom det alltid är mycket roligare att kolla in en serie från början, trodde jag att jag skulle erbjuda utvärderingar för de allra tre första böckerna för dig.

Mew är för mord är den allra första i serien. Förutom ett utmärkt mysterium, som börjar när Theda dyker upp i ett regionalt “Cat Lady’s” -hus för att intervjua henne och upptäcker henne döda, liksom vilka funktioner misstänkta som sträcker sig från kaffestången som hjälpte mordlidaren att ta Skötsel av katterna till offrets schizofren son, Simon delar också henne som Cambridge, berättelsen, förutom henne för henne till Boston -musikscenen. Denna bok är full av välutvecklade och gilla karaktärer och är en grundligt behaglig checkad som lämnar besökaren som vill ha mer. Tack och lov finns det tre mycket fler böcker i den här serien.

Cattery Row är den andra boken i serien. I den här boken får vi gå in i världen av showkatter såväl som Boston Area Rock samt rullscen. När showkatter blir stulna, liksom Thedas goda vän Rose, får en uppfödare av stamkatter risker såväl som det är inblandat i stölden och sedan upptäckt mördad, börjar Theda undersöka eftersom hon vägrar att tro att hennes bästa Vän hade något att avsluta med kattstölderna. Medan hon fördjupar på att lösa kattstölderna såväl som hennes väns mord, är en musiker god vän till Thedas utpressad och blir gradvis tillbaka. Är de två omständigheterna kopplade?

Detta är en välgjord hemlighet med en oerhört gynnsam hjältinna samt kombinationen av katter samt rock samt Roll gör detta till en grundligt behaglig läsning. Jag var särskilt glad över denna andra titt på Thedas värld sedan Simons enastående karaktärsutveckling. Theda fortsätter att växa när vi förstår henne bättre. Förutom att vi inte kommer ihåg Musetta, Thedas katt sidekick, som alltid har en tass i att lösa mysteriet.

Rop såväl som whiskers är den tredje i serien, liksom det är den många intensiva ännu. Medan Theda undersöker en ny designmedicin som äventyrar musiker, fans såväl som hennes goda vänner i den växande Boston-musikscenen, dödas en djurlobbyist av en hit-and-run chaufför medan de räddar Feral Cats. Eftersom Theda såväl som hennes goda vän Violet försöker rädda de halvvilda katterna från att vara ute i en frysande New England-vinter, blir det uppenbart att aktivistens död var mycket mer än bara en olycka. När Theda börjar undersöka, återhämtar sig hennes pojkvän, en morddetektiv, från ett skadat ben och inte överhuvudtaget med Thedas engagemang i dessa utredningar. Dessutom börjar hon misstänka en av sina vänner, samt upptäcker att hennes lojaliteter utvärderas på alla fronter. När hennes omhuldade katt Musetta försvinner, är Theda faror vad som helst för att få henne tillbaka såväl som att lösa fallet.

Återigen hanterar Simon för att integrera en utmärkt hemlighet med underbara, flerdimensionella karaktärer. Just nu känner vi att vi förstår Theda, såväl som, vi är alltid förvånade över vändningarna såväl som vändningar av både handlingen såväl som Thedas liv.

För mycket mer information om Clea Simon såväl som hennes böcker, se hennes webbplats på

Och kommer snart på Mindful Feline – en intervju med författaren Clea Simon, som är beredd att introducera sin allra första bok i en helt ny serie, Shades of Grey.

Inslagskung

Du kanske också gillar:
Bokrecension: Gray Zone av Clea Simon

Bokrecension: “Sannolika klor” av Clea Simon

Bokrecension: Shades of Grey av Clea Simon

«Från oro till hopp och kärlek
Finns det en koppling mellan kattfärg och temperament? »

3 kommentarer till bokrecension: The Theda Krakow -serien av Clea Simon

Layla Morgan Wilde säger:

7 september 2009 kl 12:33

Jag gör verkligen. Merlin min mammas unga pojke kräver det varje dag. Coco har motstått nyligen (till och med på distans) att hon inte har varit sig själv.

Svar

Ingrid säger:

7 september 2009 kl 06:58

Tack för att du prenumererar på min webbplats, Layla. Jag hoppas att du kommer att glädja dig i den här serien.

Alltid bra att tillfredsställa en kollega Reiki -utövare. Använder du det på dina katter? Jag har upptäckt att många katter är extremt mottagliga för energin.

Svar

Layla Morgan Wilde säger:

6 september 2009 kl 21:45

Tack för att du åkte till Feline Saturday såväl som Boomer Muse. Jag har prenumererat på din webbplats. Som en stor kattentusiast och besökare är jag chockad över att jag aldrig har hört talas om den här serien men kommer att leta efter den. När jag bläddrade på din webbplats hade jag ett AHA -ögonblick … alla dessa böcker om katter inklusive din kommande bok! gav mig några idéer. BTW, jag gör också Reiki?

Svar

Lämna ett svar cancernull